جولای 26, 2024

[ad_1]

دندان‌ها یکی از بخش‌های مهم و اساسی در بدن انسان و سایر حیوانات هستند که برای تکه‌تکه کردن مواد غذایی، انواع خوراکی و جویدن آن‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. با گذشت زمان و بر اثر عدم رعایت اصول بهداشتی و کهولت سن، دندان‌ها دچار پوسیدگی و خرابی می‌شوند. در این راستا علم پزشکی و دندانپزشکی نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و روش‌های جدیدی نظیر استفاده از کامپوزیت برای ترمیم دندان‌ها روی کار آمده‌اند. به‌گونه‌ای که در اکثر مراکز دندانپزشکی با استفاده از این روش، بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات برطرف شده و ظاهر دندان‌ها زیبا می‌گردد.

در صورتی‌ که می‌خواهید همواره طرح لبخند زیبا داشته باشید و از سلامتی و پاکیزگی دهان و دندان‌هایتان احساس رضایت کنید، می‌بایست به‌طور مستمر از آن‌ها مراقبت کنید و در صورت خرابی، سریعاً اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات به‌وجود آمده انجام دهید. با توجه به اینکه امروزه ایمپلنت و کامپوزیت‌های دندانی جایگزین روش‌های قدیمی شده‌اند، در ادامه قصد داریم شما را با ونیر کامپوزیت، ویژگی و کاربردهای آن به‌عنوان یک روش مؤثر و کارآمد درمان مشکلات دندان آشنا کنیم.

ونیر کامپوزیت چیست؟

به‌طورکلی ترمیم‌کننده‌های دندان که از جنس کامپوزیت هستند و در مراکز دندانپزشکی توسط پزشکان متخصص روی دندان‌ها نصب می‌شوند، ونیر کامپوزیتی نام دارد. در واقع پس از نصب این محصول پرکاربرد روی دندان‌ها، خواهید دید که ظاهر دندان سفید، سالم‌ و زیباتر به نظر می‌رسد.

علاوه‌بر این باید گفت که این روش درمان ناهنجاری‌های دندان، به‌نسبت ارزان‌تر از لمینت است و برای کاهش هزینه‌های درمان مشکلات دندان‌ها، می‌توانید از روش کامپوزیت استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که برای درمان شکستگی و آسیب‌های مختصر دندانی نیز ونیر به‌کار برده می‌شود. اما اگر مشکلات موجود بیش از اندازه باشد، در صورت صلاحدید و نظر پزشک معالج، باید از لمینت‌های سرامیکی استفاده کنید.

انواع ونیر کامپوزیتی

در صورتی‌ که قصد استفاده از ونیرهای کامپوزیتی برای رفع ناهنجاری‌های دندان را دارید، باید بدانید که این محصول به دو دستۀ اصلی پورسلین یا سرامیکی و رزین تقسیم‌بندی شده‌است. هر دو مدل ذکرشده ظاهری شبیه به ناخن مصنوعی دارند و صرفاً برای قرار گرفتن روی سطح جلویی دندان‌ها طراحی و ساخته شده‌اند. به‌‎عبارتی این روش برای درمان مشکلات محدود و ناچیز دندان است و در موارد شدیدتر می‌بایست از لمینت، ایمپلنت و سایر روش‌های موجود در مراکز دندانپزشکی استفاده کنید.

ونیر کامپوزیت برای چه کسانی مناسب است؟

براساس تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل آمده در زمینۀ ناهنجاری‌ها و مشکلات دهان و دندان، استفاده از ونیر برای افرادی که تغییر رنگ گسترده روی دندان‌های قدامی دارند مناسب است. اما باید توجه داشته باشید که این روش صرفاً یک ترفند زیباسازی محسوب می‌شود و به‌هیچ‌عنوان مشکلات موجود روی دندان‌ها را برطرف نمی‌کند. بدین ترتیب اگر می‌خواهید مشکلات به‌طور کامل برطرف گردد، باید از سایر روش‌های موجود استفاده کنید و انجام آن‌ها را به  دندانپزشکان متخصص بسپارید.

از طرف دیگر این روش زیباسازی دندان یا لمینت دندان به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند عقب، جلو و کج بودن دندان‌ها را اصلاح کند و تنها در صورتی‌ که دندان در جای خود قرار داشته باشد می‌توان از انواع ونیر استفاده کرد. در غیر این‌ صورت ابتدا می‌بایست مشکلات موجود را به‌طور کامل برطرف سازید و سپس این محصول را به‌عنوان یک روکش جهت زیبا و یک‌دست کردن ظاهر دندان‌ها به‌کار ببرید.

مزایای استفاده از کامپوزیت ونیر

استفاده از انواع ونیر برای رفع مشکلات دندانی مزایای فراوانی را برای افراد به دنبال دارد. با توجه به افزایش روزافزون استفاده از این روش، نمی‌توان از مزایای منحصر‌به‌فرد و خصوصیات بارز آن چشم‌پوشی کرد. در این‌خصوص بعضی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ونیر کامپوزیتی به شرح زیر عبارت است از:

۱) نصب سریع و آسان؛ ونیرها برخلاف سایر روش‌های درمانی در مراکز دندانپزشکی، به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن روی دندان‌ها نصب می‌شوند. بر همین اساس نصب سریع و آسان آن باعث شده‌است تا بسیاری از بیماران و دندانپزشکان این روش را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.

۲) زیباسازی و سفیدتر کردن دندان‌ها بدون هیچ‌گونه درد و خونریزی

۳) عدم نیاز به تراشیدن دندان‌ها و کاهش مدت زمان نصب ونیر

۴) ماندگاری بالا نسبت به سایر روش‌های درمان ناهنجاری‌های دهان و دندان

۵) قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه در مقایسه با روش‌های مختلف نظیر ایمپلنت و لمینت

۶) عدم نیاز به قالب‌گیری و ساخت قالب‌های مختلف هم اندازه با دندان‌ها

۷) داشتن سطح براق و زیباسازی بسیار عالی

طول عمر ونیر کامپوزیت دندان چقدر است؟

براساس کیفیت ونیر، نحوۀ قرارگیری و مهارت دندانپزشک طول عمر ونیرهای مصرفی در مراکز دندانپزشکی بین هفت تا ده سال است. البته رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از دندان‌ها تا حد زیادی می‌تواند از بروز هرگونه آسیب به ونیر جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش دهد. در مقابل عدم رعایت نکات مربوط به بهداشت دهان و دندان موجب کاهش عمر مفید ونیر و حتی شکستگی و لب پریدگی آن می‌شود، بنابراین همواره به توصیه‌های دندانپزشک توجۀ ویژه داشته باشید تا علاوه‌بر افزایش طول عمر کامپوزیت دندان، بتوانید از کیفیت، کارایی و زیبایی آن نهایت بهره را ببرید.

البته دندانپزشکان براساس شرایط بیماران برای استفاده از ونیر جهت یک روکش مؤثر با کارایی مطلوب، یک‌سری استثنائات در نظر گرفته‌اند و در این گونه موارد نباید از ونیر کامپوزیت استفاده کرد. از بین مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) بیماران مبتلا به عادات دهانی مختلف نظیر دندان قروچه؛

۲) افرادی که دچار فرسایش شدید دندان هستند.

۳) بیمارانی که به نکات بهداشت دهان و دندان اهمیت نمی‌دهند و همواره دندان‌های زردرنگ، بد بو و با شکل نامناسب دارند.

۴) اشکلات شدید دندانی نظیر به‌هم‌ریختگی کلی و ساختاری، شکستگی شدید، پوسیدگی و غیره.

سخن پایانی

استفاده از کامپوزیت برای رفع مشکلات دندان در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. به‌گونه‌ای که در بسیاری از مراکز دندانپزشکی از این روش برای درمان مشکلات بیماران استفاده می‌شود و تاکنون نیز از عملکرد این روش درمانی رضایت کامل داشته‌اند. از همه مهم‌تر اینکه قیمت استفاده از این روش در مقایسه با ایمپلنت و لمینت کمتر است و با هزینۀ مقرون‌به‌صرفه می‌توان ناهنجاری موجود روی دندان‌ها را برطرف ساخت.

با توجه به اینکه مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی فراوانی در سطح شهر تهران و سایر شهرستان‌ها اقدام به ارائه خدمات در زمینۀ مشکلات دهان و دندان نموده‌اند، توصیه می‌کنیم به دندانپزشکان متخصص و دارای تجربه کافی در این‌خصوص مراجعه کنید تا ضمن بهره‌مندی از توان و تخصص آن‌ها فرآیند نصب ونیر به بهترین شکل ممکن برای شما انجام گردد که ما به شما کلینیک دندانپزشکی آتن را پیشنهاد میکنیم که دارای شرایط پرداخت اقساط می باشد.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

secret class hentaihd.org doki doki majo shinpan hentai
鳥莉蒸師] 浮気アクメ freejavmovies.com あいだもも
سكس فرنسى طويل pornigh.com تردد قنوات سكس علي النيل سات
six video bp xlxx.pro hindi sexy blue film video
صور بنات جنسية pornarabes.com سكس جاحد
desi chidai xbeegtube.mobi indian teen xvedios
hotsexvidio tubesla.com priyanka xnxx
saree sex.com eroebony.net xvideo hd download
marati sexi dirtygfs.net school girl sex videos hd
hitomi 爆乳 japanhub.me 痴漢に溺れて…―この車両だけはダメだと知っていたのに…― 水卜さくら
free desiblog fuckmoviestube.com indigf
tamil mallu xnxx eroanal.net kerala masala chat
jalpaiguri magi para hindipornsite.com www indian tamil sex
bladedance of elementalers hentai hentaispa.com brainwash hentai
كس وطيز 3gpjizz.info سكس فيفى عبدو