می 23, 2024

[ad_1]

به گزارش رکنا، اگر دوست دارید از شر چربی شکم و پهلو خلاص شوید این کارها را انجام دهید.

  • 2 قاشق از برنج ناهارت کم کن
  • چربی سوز نخور وب ه جای آن دمنوش زنجبیل با آبلیمو بخور
  • صبحانه چای دارچین بخور که چربی سوز است
  • هفته ای 3 بار چای سبز به عنوان عصرانه بخور
  • به جای 3 وعده هیولایی 6 وعده کم بخور
  • بعد از ورزش آب کرفس بخور

برای از بین بردن چربی شکم چه بخوریم؟

برای کمک به کاهش وزن خود، خوردن غذاهای رایج زیر، همراه با یک برنامه تمرینی منظم، می تواند به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک کند:

رسوراترول:

به وفور در میوه ها، کره بادام زمینی و شکلات تلخ یافت می شود. این ماده تجمع چربی در بدن را کند می کند.

میوه های قرمز:

هرچه رنگ آنها تیره تر باشد، در از بین بردن ژن های چاقی موثرتر است. میوه های قرمز رنگ، مانند سیب، می توانند از سالم ترین غذاها برای خوردن باشند.

کولین:

محققان بر این باورند که ژن های افزایش چربی احشایی را خاموش می کند. این ماده مغذی معمولا در تخم مرغ یافت می شود.

ادویه ها و طعم ها:

دارچین و زنجبیل ممکن است به کاهش تورم و کاهش سرعت ژن های چربی کمک کند.

بلغور جو دوسر:

بلغور جو دوسر خوراکی عالی برای شروع روز است و اگر کمی شیرین باشد ممکن است شیرینی فرد را راضی کند. لوبیا، برنج، جو و سایر فیبرها می توانند با باکتری های روده برای از بین بردن ژن های دیابت کار کنند.

پروتئین اضافی گیاهی:

می توان آن را در سویا یا نخود خرد شده یا مغزها و دانه ها مانند بادام، اسپند یا تخمه آفتابگردان یافت. همچنین، پودر پروتئین گیاهی را می توان به هر اسموتی برای کالری اضافی اضافه کرد.

گوشت بدون چربی:

می تواند به بالا نگه داشتن متابولیسم کمک کند. گوشت های بدون چربی شامل سینه مرغ بدون پوست، قسمت گوشت سفید بوقلمون یا تکه های بدون چربی گوشت گاو است.

سبزیجات:

سبزی های برگ دار، چای سبز و سبزیجات روشن می توانند به کاهش تورم و از بین بردن ژن های ذخیره چربی کمک کنند. سبزیجات روشن و رنگارنگ نیز به برنامه غذایی رنگ می بخشند. همچنین نشان داده شده است که نوشیدن چای سبز باعث کاهش چربی احشایی می شود. چای سبز کالری کمی دارد و حاوی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که مطالعات نشان می دهد که به طور موثر چربی شکم را کاهش می دهد.

پروتئین:

پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات همچنین به معنای مصرف بیشتر پروتئین است. مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از غذاهای پروتئینی بالا، مانند تخم مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، آجیل، گوشت و لبنیات منجر به کاهش چربی شکمی، سیری بیشتر و افزایش عملکرد متابولیک می شود.

فیبر:

افزودن غذاهای غنی از فیبر به وعده های غذایی نیز کلیدی برای جلوگیری از چربی بدن است. منابع خوب فیبر غذاهایی مانند حبوبات، جو دوسر، پوسته پسیلیوم، دانه های چیا و همچنین سبزیجات و میوه ها هستند.

سویه های لاکتوباسیلوس:

مطالعات نشان می دهد که سویه های خانواده لاکتوباسیلوس ها نیز می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن ماست با این سویه چربی بدن را در مدت شش هفته سه تا چهار درصد کاهش می دهد.

ماهی های چرب:

ماهی های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش چربی احشایی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف دو تا سه وعده ماهی سالمون، شاه ماهی، ساردین، ماهی خال مخالی و آنچوی در هفته می تواند چربی کبد و شکم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سرکه:

برخی مطالعات نشان می دهد که نوشیدن سرکه سیب ذخایر چربی بدن را کاهش می دهد. بهترین راه برای مصرف آن با آب است زیرا سرکه رقیق نشده می تواند مینای دندان را فرسایش دهد. همچنین برای کمک به دفع سموم و پاکسازی کبد توصیه می شود که آن را اول صبح مصرف کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *