جولای 26, 2024

[ad_1]

هنگامی که زنبورها شیره درختان را با ترشحات و موم خود ترکیب می کنند، محصولی چسبناک و قهوه ای مایل به سبز ایجاد می کنند که به عنوان پوششی برای ساخت کندوها استفاده می شود. به این محصول بره موم یا چسب زنبور عسل گفته می شود. این ماده فواید درمانی فوق العاده ای داشته و به سلامت و درمان برخی بیماری ها کمک می کند.

بررسی فواید شگفت انگیز بره موم با هاچ لند

بره موم چیست؟

آیا می دانستید که عسل تنها چیزی نیست که زنبورها  تولید می کنند؟ زنبورها همچنین از شیره درختان سوزنی برگ یا گیاهان همیشه سبز ترکیبی به نام بره موم تولید می کنند.

از هزاران سال پیش، تمدن های باستانی از بره موم به دلیل خواص دارویی آن بهره می بردند. یونانیان نیز برای درمان آبسه از آن استفاده می کردند. آشوری ها نیز با خرید بره موم و مصرف آن به درمان عفونت ناشی از زخم ها و تومورها و بهبودی آن کمک می کردند؛ مصریان هم از آن برای مومیایی کردن مردگان استفاده می کردند.

ترکیب بره موم بسته به محل زندگی زنبورها، درختان و گل هایی که به آن دسترسی دارند متفاوت است. به عنوان مثال، بره موم اروپا، ترکیب شیمیایی مشابه بره موم برزیل را ندارد. به همین دلیل، دستیابی به نتایج کلی در مورد مزایای سلامتی آن برای محققان دشوار است.

ترکیبات شفابخش در بره موم

محققان تاکنون بیش از 500 ترکیب را در بره موم کشف کرده اند. اکثر این ترکیبات اشکال پلی فنول هستند. پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که با بیماری ها و عارضه های جسمی مبارزه می کنند. به طور خاص، بره موم حاوی پلی فنول هایی به نام فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها در گیاهان به عنوان نوعی محافظ تولید می شوند. آنها معمولاً در غذاهای زیر که خواص آنتی اکسیدانی دارند یافت می شوند:

  • میوه ها
  • چای سبز
  • سبزیجات

بره موم همچنین حاوی سایر ترکیبات درمانی مانند اسیدهای آمینه، ویتامین های A، C و E و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. گرده گل، موم و رزین از دیگر اجزای طبیعی موجود در بره موم هستند.

تحقیقات علمی درباره خواص بره موم

بره موم خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. تحقیقات نشان می دهد که بره موم خواص زیر را دارد:

 درمان زخم ها

یکی از خواص بره موم این است که حاوی ترکیب خاصی به نام پینوسمبرین است، فلاونوئیدی که به عنوان یک ضد قارچ عمل می کند. این خواص ضد التهابی و ضد میکروبی باعث می شود که بره موم در درمان زخم ها مانند سوختگی مفید باشد.

 درمان زخم ها

نتایج یک بررسی در سال 2019 نیز نشان می دهد که بره موم ممکن است به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک کند که روند بهبود زخم را سرعت بخشد.

تبخال و تبخال تناسلی

پمادهای تولید خارج که حاوی 3 درصد بره موم هستند مانند Herstat یا Coldsore-FX، ممکن است مدت زمان التیام و علائم تبخال و تبخال تناسلی را کاهش دهند.

یک مطالعه نشان داد که وقتی بره موم موضعی سه بار در روز استفاده می شود (در مقایسه با عدم درمان) به بهبود سریعتر تبخال کمک می کند. محققان دریافتند کرم بره موم نه تنها میزان ویروس تبخال موجود در بدن افراد را کاهش می دهد بلکه بدن را در برابر ابتلا به تبخال واکسینه می کند.

بهبود و درمان زخم معده و گاستریت

یکی از خواص بره موم برای معده این است که بیماری های معده و عوارض ناشی از آن را درمان می کند. گاستریت و زخم معده اغلب به دلیل رشد بیش از حد باکتری اچ. پیلوری ایجاد می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف بره موم (با یا بدون عسل) می تواند علائم گاستریت و زخم معده را کاهش داده و حتی بیماری های معده و علائم آن را درمان کند.

بهداشت دهان و دندان

بررسی دیگری در سال 2021 نشان داد که بره موم می تواند عفونت های دهان و گلو و همچنین پوسیدگی دندان (حفره ها) را درمان کند. محققان معتقدند که اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی این محصول می تواند در بهداشت و سلامت کلی دهان نقش موثر داشته باشد.

بهداشت دهان و دندان با بره موم

درمان سرطان

گفته می شود که بره موم در درمان برخی سرطان ها نیز نقش داشته باشد. طبق یک مطالعه در سال 2021، بره موم اثرات درمانی زیر را دارد:

  • جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی
  • کاهش احتمال سرطانی شدن سلول ها
  • مسدود کردن مسیرهایی که سلول های سرطانی را از ارسال سیگنال به یکدیگر باز می دارند.
  • کاهش عوارض جانبی برخی از درمان های سرطان، مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی

محققان همچنین معتقدند که بره موم می تواند یک درمان مکمل (نه تنها درمان) برای سرطان باشد.

بهبود و درمان بیماری های مزمن

تحقیقات نشان می دهد که برخی از اثرات ضد اکسیداتیو بره موم ممکن است خواص قلبی _ عروقی، عصبی و ضد دیابت باشد.

طبق یک بررسی در سال 2019، مواد غذایی مانند مکمل ها و بره موم که سرشار از پلی فنل و هستند خطر ابتلا به بروز بیماری های قلبی، افزایش کلسترول و سکته را کاهش می دهند. همین بررسی نشان می دهد که بره موم اثرات مثبت و محافظتی روی مولتیپل اسکلروزیس (MS)، بیماری پارکینسون و زوال عقل دارد. با این حال، درست مانند سایر مزایای ادعایی بره موم، تحقیقات بیشتری برای تأیید اینکه چنین مکمل هایی به جلوگیری از اختلالات عصبی کمک می کنند یا خیر، مورد نیاز است.

علاوه بر این، یک بررسی در سال 2022 نشان می ‌دهد که بره موم در پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 نیز تاثیر دارد؛ چرا که فلاونوئیدهای آن به طور بالقوه می توانند ترشح انسولین را کنترل کنند.

با این حال، مشخص نیست که آیا بره موم به تنهایی می تواند هر یک از خواص فوق را ارائه دهد یا خیر، و اگر چنین است چه مقدار یا دوزی از آن این قابلیت را دارد.

موارد احتیاط

هنوز شواهد کافی برای تعیین بی خطر بودن یا نبودن بره موم وجود ندارد و این ماده مفید ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

در صورتی که به عسل آلرژی دارید، احتمالا به بره موم نیز حساسیت نشان خواهید داد. در صورت استفاده طولانی مدت از بره موم ممکن است واکنش آلرژیک را تجربه کنید. داشتن آلرژی به گرده گل نیز ممکن است خطر واکنش آلرژیک به بره موم را افزایش دهد. قبل از اینکه بره موم را به برنامه درمانی خود (به خصوص اگر آلرژی یا آسم دارید) اضافه نمایید با پزشک مشورت کنید.

علاوه بر این، در صورتی که از داروها یا مکمل های دیگری به غیر از بره موم استفاده می کنید، با پزشک درباره مصرف این محصول صحبت کنید.

یک بررسی در سال 2022، خواص بره موم (در ترکیب با داروهای خاص مانند داروهای مورد استفاده برای درمان دیابت نوع 2 یا سرطان) را نشان داد. اما مطالعه دیگری در سال 2017 هشدار می دهد که این مکمل می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و احتمالاً با داروهایی مانند وارفارین تداخل داشته باشد.

بره موم را از کجا تهیه کنیم؟

بره موم را می توان در داروخانه ها یا فروشگاه های معتبر مانند هاچ لند خریداری کرد. محصولات موضعی شامل کرم ها، پمادها و لوسیون ها می شود. بره موم را می توان به صورت خوراکی نیز مصرف کرد و انواع اشکال آن به صورت قرص، عصاره مایع و کپسول وجود دارد.

در حال حاضر، هیچ دوز توصیه شده پزشکی وجود ندارد زیرا تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. تولیدکنندگان ممکن است یک دوز را روی برچسب محصول پیشنهاد کنند. اما قبل از مصرف هر مکملی بهتر است از پزشک سوال کنید که آیا بره موم برای شما بی خطر است یا خیر.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و فوت و فن هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

secret class hentaihd.org doki doki majo shinpan hentai
鳥莉蒸師] 浮気アクメ freejavmovies.com あいだもも
سكس فرنسى طويل pornigh.com تردد قنوات سكس علي النيل سات
six video bp xlxx.pro hindi sexy blue film video
صور بنات جنسية pornarabes.com سكس جاحد
desi chidai xbeegtube.mobi indian teen xvedios
hotsexvidio tubesla.com priyanka xnxx
saree sex.com eroebony.net xvideo hd download
marati sexi dirtygfs.net school girl sex videos hd
hitomi 爆乳 japanhub.me 痴漢に溺れて…―この車両だけはダメだと知っていたのに…― 水卜さくら
free desiblog fuckmoviestube.com indigf
tamil mallu xnxx eroanal.net kerala masala chat
jalpaiguri magi para hindipornsite.com www indian tamil sex
bladedance of elementalers hentai hentaispa.com brainwash hentai
كس وطيز 3gpjizz.info سكس فيفى عبدو