سپتامبر 7, 2024
مزایای آرامش اعصاب:

[ad_1]

بسیاری از مردم در مواجهه با یک بیماری یا درد بلافاصله به سراغ درمان همان مریضی و یا قسمتی که درد میکند می روند و هرگز به دنبال یافتن ریشه و دلیل اصلی آن نمی گردند. به همین دلیل بعد از گذشت زمان کوتاهی همان مشکل قبلی به سراغ آنها می آید و یا اینکه خود را به صورت های دیگری در بدن فرد نمایان می کند.

در این مقاله سعی بر آن شده است ریشه اصلی بسیاری از دردها و بیماری های موجود در بدن را شناسایی کرده و بهترین راه حل های ممکن برای آن معرفی گردد.

تا حالا شده است به آرامش اعصاب خود اهمیت داده آن را جزو اولویت های اصلی زندگی روزمره خود قرار بدین؟ شاید بعد از مطالعه این محتوا این اتفاق برای شما بیفتد.

 درد

مزایای آرامش اعصاب:

آرامش اعصاب یکی از مهمترین عواملی است که به حفظ سلامت روان و جسمی کمک می‌کند. برخی از مزایای داشتن آرامش اعصاب عبارتند از:

  1. کاهش استرس و اضطراب:
    اضطراب و استرس خود عامل بزرگی بر بسیاری از مشکلات است که در ادامه به آن می پردازیم و با کسب آرامش می توان این موارد را از بدن خود دور کرد.
  2. بهبود خواب:
    نداشتن خواب مناسب و کم خوابی دچار مشکلات دیگر مانند عدم تمرکز و دردسر و یا کاهش سیستم ایمنی بدن می شود و خیلیا به دنبال خواب راحت هستند ولی بسیار به سختی به آن دست می یابند و دلیل آن را نیز نمیدانند که یکی از آنها می تواند نداشتن آرامش اعصاب باشد.
  3. کاهش فشار خون:
    هرچقدر یک فرد آرامش بیشتری داشته باشد از فشار خون بالا دور خواهد شد. شاید زیاد دیده باشیم افرادی که در اوج عصبانیت سرخ می شوند که این به دلیل بالا رفتن فشار خون آنها می باشد و بعضا بسیار خطرناک بوده و می تواند منجر به سکته نیز شود.
  4. بهبود سلامت قلب:
    زمانی که فشار خون فرد در وضعیت عادی باشد خود عاملی بر بهبود سلامت قلب فرد خواهد بود و احتمال بروز مشکلات قلبی را کاهش می دهد.
  5. بهبود سیستم ایمنی بدن:
    آرامش اعصاب می‌تواند باعث کاهش سطح هورمون استرس در بدن شود و این خود عاملی بر بهبود سیستم ایمنی بدن خواهد بود. تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خود یکی از بزرگترین عوامل بر پیشگیری انواع بیماری ها مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا، عفونت های قارچی، عفونت های سیسونی، پنومونی و بسیاری دیگر گردد.
  6. کاهش درد مزمن:
    با تقویت سیستم ایمنی و داشتن آرامش اعصاب کافی بسیاری از دردهای مزمن و دردهای عصبی موجود در افراد خود به خود کاهش می یابد. در مواردی مشاهده شده است که حتی دندان دردهای مزمن ریشه در نداشتن آرامش اعصاب در فرد داشته و با رفع این موضوع درد فرد نیز فروکش کرده است.
  7. بهبود تمرکز و حافظه:
    تحقیقات نشان داده است افرادی که اعصاب آرام تری دارند نسبت به سایرین از تمرکز بیشتری بهره مند هستند و همچنین اتفاقات پیرامون بیشتر در حافظه آنها ماندگار خواهد بود.
  8. بهبود روابط شخصی و اجتماعی:
    اکثر مردم در اجتماع دوست دارند با افرادی معاشرت داشته باشند که خلق و خوی آرام تری دارند و نسبت به کسانی که در اکثر زمان ها عصبی هستند و دارای رفتارهای هیجانی می باشند دوری می کنند. پس می توان گفت کسب آرامش خود تاثیر مستقیمی بر روابط شخصی و اجتماعی افراد می گذارد.

شاید نداشتن آرامش یک یا چند مورد از عواضی که به آنها اشاره شد را به همراه داشته باشد ولی با وجود آرامش اعصاب شما از تمامی مزایایی که در این قسمت به آنها پرداخته شد بهره مند می شوید.

به طور مثال فرد زمانی که خواب منظمی داشته باشد سیستم ایمنی قوی تری خواهد داشت و همچنین همین تنظیم ساعت خواب خود باعث افزایش تمرکز در فرد می شود. و همچنین فرد آرام دارای روابط اجتماعی بهتری خواهد بود که خود می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی و حتی رونق کسب و کار وی شود.

همانطور که مشاهده می کنید داشتن آرامش در زندگی برای هر فرد یکی از ضرورت هایی است که هرگز به آن آنطور که باید توجه نشده است.

عطاری

عوارض داشتن اضطراب و استرس:

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از اختلالات عصبی رنج می‌برند. بیشترین تاثیر این اختلالات بر کشورهای در حال توسعه دارند و در اروپا، هزینه‌های اقتصادی بیماری‌های عصبی در سال ۲۰۰۴ حدود ۱۳۹ میلیارد یورو بود.

اضطراب و استرس می تواند منجر به بروز بیماری‌های مختلفی شود. برخی از این بیماری‌ها عبارتند از:

  • بیماری‌های قلبی و عروقی
  • بیماری‌های گوارشی
  • بیماری‌های پوستی
  • بیماری‌های عصبی
  • بیماری‌های جنسی
  • بیماری‌های تنفسی
  • بیماری‌های اسکلت و عضلانی

به همین دلیل است که بسیاری مشکل اعصاب را مادر اکثر مریضی های موجود در بدن می دانند و خیلی ها زمانی که به یکی از بیماری های بالا دچار می شوند، فقط به دنبال راهی برای درمان همان مریضی هستند و غافل از اینکه دلیل اصلی و ریشه مشکل آنها چیز دیگری است.

علائم مشکلات عصبی:

هرچند بسیاری از افرادی که دچار اضطراب و استرس و اختلالات عصبی می شوند در ابتدا نمی توانند آن را تشخیص دهند ولی در ادامه با تشدید آنها، این مشکلات خود را با برخی علائم مانند موارد زیر نشان می دهند:

  • سردرد
  • درد
  • تحریک پذیری
  • اختلال در حافظه و تمرکز
  • اختلال در حرکت و کنترل عضلات
  • اختلال در حساسیت و درد
  • اختلال در تغذیه و گوارش
  • اختلال در خواب و استراحت

راه حل داشتن آرامش اعصاب:

در صورتی که اضطراب و استرس بدن کاهش یابد، بسیاری دیگر از بیماری ها و دردهای موجود در بدن فرد که ریشه در این مشکلات دارند نیز به همراه اختلالات عصبی با فرد خداحافظی خواهند کرد.

راه حل های مختفی مانند استفاده از دمنوش های گیاهی، یوگا و ماساژ برای کسب آرامش معرفی شده است ولی همه می دانند بهترین راه برای کسب آرامش بیشتر و دوری از اضطراب و استرس استفاده از دمنوش های گیاهی است.

عطاری

ولی شاید یک سوال اینجا ذهن بسیاری را درگیر خود کند. چه گیاهانی و به چه مقدار و چگونه باید مصرف شوند تا بیشترین تاثیر را بر بدن من بگذارند؟

برای این سوال عطاری گلزاری طی یک مقاله انواع دمنوش های گیاهی آرام بخش را مورد بررسی قرار داده و نحوه مصرف هرکدام را نیز مختصر توضیح داده است و با مراجعه به آن می توانید خود با کمترین هزینه ممکن و در منزل بهترین دمنوش های گیاهی را برای کسب آرامش تهیه کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

secret class hentaihd.org doki doki majo shinpan hentai
鳥莉蒸師] 浮気アクメ freejavmovies.com あいだもも
سكس فرنسى طويل pornigh.com تردد قنوات سكس علي النيل سات
six video bp xlxx.pro hindi sexy blue film video
صور بنات جنسية pornarabes.com سكس جاحد
desi chidai xbeegtube.mobi indian teen xvedios
hotsexvidio tubesla.com priyanka xnxx
saree sex.com eroebony.net xvideo hd download
marati sexi dirtygfs.net school girl sex videos hd
hitomi 爆乳 japanhub.me 痴漢に溺れて…―この車両だけはダメだと知っていたのに…― 水卜さくら
free desiblog fuckmoviestube.com indigf
tamil mallu xnxx eroanal.net kerala masala chat
jalpaiguri magi para hindipornsite.com www indian tamil sex
bladedance of elementalers hentai hentaispa.com brainwash hentai
كس وطيز 3gpjizz.info سكس فيفى عبدو