سپتامبر 7, 2024
عصب کشی دندان در بارداری

[ad_1]

عصب کشی در دوران بارداری می‌تواند آزاردهنده باشد. زیرا درد دندان یکی از اتفاقات غیر منتظره است که در هر زمانی و مکانی که هستید می‌تواند آرامش شما را به هم بزند. نگرانی اغلب خانم‌های باردار این است که آیا در دوران بارداری می‌توانند دندانی که به عصب رسیده را ترمیم کنند یا اینکه عصب کشی تاثیرات منفی بر سلامتی جنین دارد یا خیر. در صورتی که فقط چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را تا آخر بخوانید اطلاعات کاملی درباره عصب‌کشی در دوران بارداری کسب می‌کنید.

 عصب کشی دندان در بارداری

تاثیر بارداری بر تخریب عصب دندان

پیش از آنکه به بررسی امکان عصب‌‌کشی در دوران بارداری بپردازیم، لازم است درباره تاثیر بارداری بر تخریب عصب دندان صحبت کنیم. بهتر است بدانید بیماری‌های دهان و دندان در کسانی که پیش از بارداری مشکلات دهان و دندان دارند یا مستعد ابتلا به آن هستند تشدید می‌شود. در واقع تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد باعث می‌شود وضعیت دندان‌ها و لثه بدتر شود.

به طور مثال یکی از عوارض طبیعی تهوع و استفراغ در دوران بارداری است که باعث تماس دائمی دندان‌ها با اسید معده می‌شود. در نتیجه دندان‌ها در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرند و ممکن است نیاز به عصب‌کشی داشته باشند.

عوارض عصب‌کشی نکردن دندان‌ در دوران بارداری

رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری سلامت مادر و جنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کسانی که عصب‌‌کشی در دوران بارداری را به تعویق بیندارند یا بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنند درگیر مشکلات زیر می‌شوند.

·         انتقال باکتری‌های دهان و دندان به جنین

مادرانی که باکتری عامل پوسیدگی دندان در دهان آن‌ها زیاد باشد، در دوران بارداری و پس از زایمان باکتری‌ها را به جنین انتقال می‌دهند.

قرار گرفتن در معرض باکتری‌های عامل پوسیدگی دندان و استفاده از شیر، آب میوه یا نوشیدنی‌های دیگری که قند بالایی دارند زمینه ساز پوسیدگی زودهنگام دندان کودک می‌شود.

عصب کشی دندان در بارداری

·         انتقال عامل عفونت به جنین

یکی از نشانه‌های تخریب عصب، درد و ورم لثه‌های مادر باردار است. عدم درمان عفونت موجب تخریب استخوان  و تحلیل رفتن آن می‌شود. در نتیجه حساسیت دندان افزایش پیدا می‌کند و مشکلاتی را برای خانم باردار ایجاد می‌کند که نیاز به درمان‌های طولانی و پیچیده دارد. همچنین عامل ایجاد عفونت در ریشه و بافت‌های اطراف عصب وارد جریان خون می‌شود و ممکن است سلامت جنین را به خطر بیندازد. زیاد شدن عامل عفونی در خون حتی ممکن است منجر به مرگ جنین شود.

آیا عصب کشی در دوران بارداری مجاز است؟

با اینکه در صورت تخریب عصب در دوران بارداری، لازم است عصب را ترمیم و بازسازی کنیم. اما لازم است با عوارض و آسیب‌های عصب‌کشی در دوران بارداری هم آشنا باشیم.

  • یکی از مهم‌ترین عارضه‌هایی که عصب‌کشی خانم‌های باردار به همراه دارد، عوارض عکسبرداری و قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس است. برای عصب‌کشی لازم است وضعیت ریشه با عکس رادیولوژی مشخص شود. اشعه ایکس حال از تصویربرداری بر سلامتی جنین تاثیر منفی دارد. با این حال به دلیل نیاز به عکس رادیولوژی از لباس‌های محافظ برای عکس گرفتن استفاده می‌شود تا آسیب به جنین به حداقل برسد.
  • از طرف دیگر عصب‌کشی جزو روش‌های تهاجمی و همراه با درد است. در صورتی که بی‌حسی موضعی که برای کاهش درد استفاده می‌شود حاوی اپی نفرین باشد، مشکلی برای خانم‌های باردار ایجاد نمی‌کند. اما بعد از پایان کار هم لازم است مسکن مصرف شود که خانم باردار می‌تواند به جای استفاده از مسکن‌های ایبوپروفن، مسکن‌های بر پایه استامینوفن استفاده کند تا عارضه‌ای بر اثر مصرف دارو تجربه نکند.

بهترین زمان برای عصب‌‌کشی در دوران بارداری چه زمانی است؟

عصب‌کشی یکی از مشکلات تهاجمی دندان است که باید هر چه سریع‌تر درمان شود. به همین دلیل سوال بااهمیتی که در پی پاسخ آن هستیم این است که آیا عصب کشی در بارداری امکان‌پذیر است یا اینکه خانم‌ باردار باید تا زایمان و خاتمه بارداری برای ترمیم عصب صبر کند.

بهتر است بدانید امکان عصب‌‌کشی در دوران بارداری بستگی به این دارد که خانم در چه ماهی از بارداری باشد. بهترین زمان عصب‌‌کشی در دوران بارداری سه ماه دوم بارداری است. زیرا در سه ماه اول بارداری، جنین آسیب‌پذیر است و اولویت حفظ سلامتی جنین است.

در سه ماهه سوم هم نشستن طولانی مدت روی صندلی برای عصب‌کشی سخت است. در حالی‌که خطرات عصب‌کشی در بارداری در سه ماه دوم به کمترین میزان می‌رسد و سلامت مادر و جنین حفظ می‌شود.

عصب کشی دندان در بارداری

چگونه از عصب‌کشی در دوران بارداری بی‌نیاز شویم؟

با اینکه امکان عصب کشی در بارداری در سه ماهه دوم فراهم است، اما بهتر است با اقدامات پیشگیری کننده از تخریب عصب دندان آشنا شوید تا لازم نباشد بابت ترمیم دندان هزینه کنید یا وقت خود را صرف کنید. موارد زیر مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از عصب‌کشی خانم‌های باردار است.

  • اولین و مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از تخریب عصب در دوران بارداری، رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن است.
  • در صورتی که پوسیدگی جزئی روی دندان‌ها مشاهده می‌کنید، سریع‌تر آن را ترمیم کنید تا به عصب نرسد. همچنین لازم است پیش از اقدام به بارداری برای بررسی سلامت دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • مصرف شیرینی و شکلات را در دوران بارداری محدود کنید.
  • مصرف نوشیدنی‌های اسیدی را در دوران بارداری محدود کنید.
  • در صورت بروز استفراغ دهان را تمیز کنید و مسواک بزنید.

حفاظت از سلامت دهان و دندان در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد. حتی در صورتی که خانم باردار پوسیدگی وسیعی دندانی داشته باشد باید برای عصب‌کشی اقدام کند. در این مطلب سعی کردیم شما را با ضرورت عصب‌‌کشی در دوران بارداری آشنا کنیم و ضمن بررسی عوارض آن، خطرات بی‌توجهی به درمان و به تعویق انداختن عصب‌کشی را هم بررسی کردیم.

شما می‌توانید پاسخ سوالات مربوط به عصب کشی دندان در دوران بارداری خود را از طریق شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک(www.mikhakdental.com) با مشاوران و دندانپزشکان میخک در میان بگذارید و در صورت نیاز به درمان به نزدیک‌ترین شعبه دندانپزشکی میخک در محل سکونت خود مراجعه کنید و تحت نظر بهترین متخصصان و دندانپزشکان درمان خود را آغاز کنید.

از طرفی میخک با اجرای طرح دندانپزشکی اقساطی، فرصت مناسبی را برای اصلاح مشکلات دهان و دندان برای شما فراهم کرده است. بنابراین شما می‌توانید در دوران بارداری به سادگی عصب کشی دندان‌های خود را انجام دهید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

secret class hentaihd.org doki doki majo shinpan hentai
鳥莉蒸師] 浮気アクメ freejavmovies.com あいだもも
سكس فرنسى طويل pornigh.com تردد قنوات سكس علي النيل سات
six video bp xlxx.pro hindi sexy blue film video
صور بنات جنسية pornarabes.com سكس جاحد
desi chidai xbeegtube.mobi indian teen xvedios
hotsexvidio tubesla.com priyanka xnxx
saree sex.com eroebony.net xvideo hd download
marati sexi dirtygfs.net school girl sex videos hd
hitomi 爆乳 japanhub.me 痴漢に溺れて…―この車両だけはダメだと知っていたのに…― 水卜さくら
free desiblog fuckmoviestube.com indigf
tamil mallu xnxx eroanal.net kerala masala chat
jalpaiguri magi para hindipornsite.com www indian tamil sex
bladedance of elementalers hentai hentaispa.com brainwash hentai
كس وطيز 3gpjizz.info سكس فيفى عبدو