آوریل 19, 2024

 

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد؛ اما به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگری مانند پروتز مصنوعی یا بریج دندان بیشتر است‌. در مواقعی که به پیوند استخوان یا کشیدن دندان نیاز باشد، هزینه ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد. برندهای مختلفی در جهان به تولید انواع ایمپلنت دندان مشغول هستند که از بین آن‌ها ایمپلنت کره ای محبوبیت بیشتری دارد. در این مقاله قصد داریم با ایمپلنت کره‌ای اویدنس و عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با ایمپلنت کره‌ای اویدنس (Evidence)

یکی از محبوب‌ترین ایمپلنت‌های مورد استفاده در کشور ایران، ایمپلنت‌های کره‌ای هستند. ایمپلنت کره‌ای به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار بوده و در بهترین مرکز ایمپلنت در تهران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از آن که بخواهیم برند ایمپلنت را انتخاب کنیم بایستی با مشخصات و کیفیت ایمپلنت اطلاعات کافی داشته باشیم. در این بخش می‌خواهیم به معرفی ایمپلنت Evidence بپردازیم تا شما نیز در زمان انتخاب این ایمپلنت کره‌ای از کیفیت و عملکرد خوب آن آسوده خاطر باشید.

ایمپلنت اویدنس ساخت یک شرکت کره‌ای – آمریکایی بوده و از تائیدیه FDA و CE برخوردار است. شرکت اویدنس در حال حاضر حدود 20 نمایندگی فعال در سراسر جهان دارد. در سال‌های اخیر توانسته بسیار موفق عمل کند و محصولات خود را به تمام کشورهای جهان صادر نماید. ایمپلنت اویدنس در مقایسه با سایر ایمپلنت‌ها از قیمت مناسبی برخوردار است و از نظر کیفیت با سایر برندهای معروف جهان برابری می‌کند. به همین علت در بسیاری از مراکز کاشت ایمپلنت از این برند استفاده می‌کنند.

مهمترین بخش ایمپلنت پایه یا فیکسچر است. فیکسچر ایمپلنت Evidence از جنس تیتانیوم ساخته شده است و به خوبی با استخوان فک ادغام می‌شود. جنس فیکسچر در ایمپلنت اویدنس از نظر کیفیت برابر با ایمپلنت آلمانی و سوئیسی است. آلیاژ استفاده شده در ساخت فیکسچر ایمپلنت اویدنس گرید 4 است و به همین علت در مدت زمان کوتاهی با استخوان جوش خورده و هیچ گونه مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

شرکت اویدنس برای افراد مختلف با شرایط متفاوت، فیکسچرهای متنوعی طراحی و تولید کرده است. هر یک از این فیکسچرها برای قسمت خاصی از دهان کاربرد دارند. چهار نوع فیکسچر ایمپلنت اویدنس عبارت است از:

  • BLT II

  • BLT II OS

  • Tissue Level

  • BLT External

ایمپلنت‌های موجود از نظر قطر و ارتفاع با یکدیگر متفاوت هستند و برای بخش‌های مختلف دهان کاربرد دارند. همچنین برای بیمارانی که شرایط خاصی در بخش استخوان و فک دارند، از ایمپلنت‌هایی که پایه ظریف‌تری دارند استفاده می‌شود.

ایمپلنت کره‌ای اویدنس

قیمت ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟‌

یکی از سوالات رایج افراد در زمان مراجعه به کلینیک‌های دانپزشکی سوال درباره هزینه ایمپلنت دندان است. در ادامه با مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت ایمپلنت دندان آشنا خواهید شد.

تعداد دندان‌های از دست رفته

هر چه تعداد دندان‌های پوسیده و کشیده شده بیشتر باشند، به همان نسبت هزینه ایمپلنت دندان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به بالا بودن هزینه ایمپلنت کل دندان‌ها برخی از افراد که توانایی مالی برای ایمپلنت تمام دندان‌های از دست رفته فک بالا و پایین خود را ندارند، به جای ایمپلنت از پروتزهای مصنوعی دندان استفاده می‌کنند.

جنس ایمپلنت

یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت ایمپلنت دندان جنس متریال استفاده شده در ساخت ایمپلنت است.هر ایمپلنت از سه قطعه شامل یک پایه فلزی به نام فیکسچر، اباتمنت که بر روی فیکسچر متصل می‌شود و روکش سرامیکی تشکیل شده است که به وسیله یک پیچ کوچک به یکدیگر متصل می‌شوند.پایه فلزی که به جای ریشه دندان در استخوان فک کاشته می‌شود، معمولا از جنس تیتانیوم است. تیتانیوم فلزی زیست سازگار است و قابلیت پیوند با استخوان دارد. برای افرادی که بدن آن‌ها به تیتانیوم حساسیت دارد، به جای تیتانیوم سرامیک به کار می‌رود. در صورت استفاده از سرامیک به جای تیتانیوم هزینه ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد.

هزینه مربوط به درمان‌های جانبی

اگر مدت زمان زیادی از کشیدن دندان بگذرد، استخوان فک از ناحیه دندان از دست رفته دچار تحلیل می‌شود. عدم وجود دندان به مرور زمان باعث می‌شود که استخوان فک مقاومت و استحکام خود را از دست دهد و به میزان زیادی تحلیل برود‌. در چنین مواقعی قبل از ایمپلنت از روش پیوند استخوان استفاده می‌کنند تا با تقویت استخوان فک شرایط مناسب برای کاشت دندان فراهم شود.

علاوه بر این در صورتی که متخصص ایمپلنت بخواهد ایمپلنت را در فک بالا قرار دهد اما استخوان فک از ارتفاع کافی برخوردار نباشد، ابتدا بایستی عمل لیفت سینوس انجام تا فضای کافی برای پیوند استخوان و قرار دادن پایه ایمپلنت ایجاد شود. سپس مراحل کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. هزینه عمل پیوند استخوان و لیفت سینوس به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

دستمزد پزشک متخصص ایمپلنت

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان دستمزد پزشک متخصص ایمپلنت است. دستمزد پزشک متخصص ایمپلنت به میزان مهارت و تجربه او و محل راه اندازی مطب یا کلینیک بستگی دارد. با توجه به اینکه ایمپلنت جزو خدمات زیبایی دندانپزشکی است، بیمه هزینه ایمپلنت دندان را پوشش نمی‌دهد و دندانپزشک متخصص دستمزد خود را بدون در نظر گرفتن بیمه از بیمار دریافت می‌کند.

 

قیمت ایمپلنت دندان

مزایای استفاده از ایمپلنت کره‌ای

مهم‌ترین مزایای ایمپلنت کره ای شامل موارد زیر است.

  • مناسب بودن قیمت ایمپلنت دندان کره‌ای نسبت به برندهای آمریکایی و اروپایی

  • موفقیت آمیز بودن جراحی کاشت ایمپلنت‌های کره‌ای

  • بهبود سریع استخوان فک پس از جراحی

  • بالا بودن کیفیت ایمپلنت کره ای

  • راحتی کار با ایمپلنت‌های کره‌ای برای متخصص ایمپلنت

  • دسترسی آسان به ایمپلنت‌های کره‌ای

  • کوتاه بودن زمان جراحی و کاشت ایمپلنت‌های کره‌ای

  • کمک به بازیابی کامل قدرت جویدن غذا

  • طبیعی بودن و ماندگاری بالای ایمپلنت‌های کره‌ای

  • تعویض راحت روکش ایمپلنت‌های کره‌‌ای در صورت آسیب‌دیدگی

  • کمک به جلوگیری از تحلیل استخوان فک

  • مراقبت و نگهداری راحت

معرفی بهترین مرکز ایمپلنت در تهران

دندانپزشکی آرامش بهترین مرکز ایمپلنت در تهران است که خدمات مفیدی به مراجعین ارائه می‌دهد. تمام خدمات دندانپزشکی ارائه شده در دندانپزشکی آرامش با استفاده از پیشرفته‌ترین و بهترین تجهیزات دندانپزشکی انجام می‌شود. این مرکز برای رفاه حال مراجعینی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان ندارند، امکان استفاده از خدمات ایمپلنت اقساطی را فراهم کرده است. شرایط ایمپلنت اقساطی در دندانپزشکی آرامش به این صورت است که ابتدا مبلغ 800 هزار تومان از مراجعین دریافت می‌شود‌. باقیمانده اقساط نیز باید در شش تا نه قسط پرداخت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 به سایت دندانپزشکی آرامش مراجعه کنید و با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان سایت همواره آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند.

جمع‌بندی

اگر شما انسانی هستید که برای داشتن لبخند زیبا ، درد کاشت دندان(ایمپلنت دندان)را میپذیرید پس می توان گفت ایمپلنت دندان بهترین انتخاب است.

در این مقاله راجع به عوامل تاثیرگذار روی قیمت ایمپلنت دندان، ویژگی‌ها و مراحل کاشت و مزایای ایمپلنت‌‌های کره‌ای، معرفی بهترین و باکیفیت‌ترین برند ایمپلنت کره ای، یعنی ایمپلنت اویدنس صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *